Ihanaa, mä olen neuroosimamma ennen kuin olen edes raskaana! Luen kaikkia kauhujuttuja, toisten vauvakuumeisten blogeja (pitäis lisäillä loppujenkin seurailtujen blogien linkit tuonne), ja muuta lääketieteellistä propagandaa. Nyt mä tarvitsisin selkeästi vitamiineja, kalkkia, ehkä vähän rautaa ja ehdottomasti foolihappoa! No, muuten ongelmat ratkaistu, mutta rauta viel puuttuu... Beroccaa koneeseen! Sen lisäksi, että se tuntuu oikeesti "piristävän", se sisältää 400mikrogrammaa foolihappoa (juuri oikean määrän raskautta suunnittelevan ja raskaana olevan tarpeisiin), vähän kalkkia (12% päivän tarpeesta, kyllähän mä muuten kalkkia saankin maitotuotteista), kaikkia B-ryhmän vitamiineja... ja vielä magnesiumia ja sinkkiä (tekee hyvää mm iholle)... Vielä harkitsen sitä raudan popsimista. Taidan ensin käydä YTHS:llä mittauttamassa hemoglobiinini.

Sen lisäksi alkoholipolitiikka on nollatoleranssissa nykyään (enhän mä voi tietää vaikka olisinkin raskaana, eihän raskaustesti välttämättä näytä sitä ihan alkuvaiheessa, ja okei, se tekee kyllä muutenkin varmasti ihan hyvää kelle vaan), ja nukkua pitää riittävästi. Vältän tupakansavua, ja kofeiinia (kofeiini voi aiheuttaa keskenmenon). Luen vauvalehtiä, ja pistän kaiken korvan taakse.

Miehen kanssa suunnittelemme muuttoa vähän isompaan asuntoon (kaksioon kyllä, mutta kuitenkin). Katson asuntojen pohjapiirrustuksia ja mietin mihin kohtaa olohuonetta tekisin leikkinurkan ja mihin saisi pinnasängyn kätevästi. Uusin harrastukseni näyttää olevan tikkuun pissiminen ja lasketun ajan määrittämislaskureilla haaveileminen. "Jos tästä kierrosta tulisin raskaaksi, laskettu aika olisi joulukuussa"...

Tiedän. Olen menetetty tapaus.